Content marketing jest marketingiem treści, rodzajem działań marketingowych skupiających się na dostarczaniu odbiorcom, czyli potencjalnym klientom, takich treści, które odpowiadają na ich pytania, dostarczają niezbędnych informacji, wpisują się w ich zainteresowania. W czasach, w których działania SEO polegające przede wszystkim na zdobywaniu linków (bez względu na ich jakość) stały się nie tylko nieefektywne, ale grożą wręcz usunięciem z wyników wyszukiwania, marketing treści zyskał ogromne znaczenie. To on ma dziś przyszłość, zawsze ją miał – nie bez powodu już ładnych kilka lat temu ukuto stwierdzenie “content is king”.
Zawartość serwisów internetowych od początku istnienia Internetu miała ogromne przełożenie na trwałość relacji z klientami i pozyskiwanie nowych klientów. Narzędzia marketingowe Tajemniczy content nie jest niczym innym niż wszystkimi treściami pojawiającymi się w Internecie i poza nim. Tworzą go zarówno treści tekstowe, czyli wszelkiego rodzaju artykuły, jak i grafiki, podcasty, nagrania video (publikacje np. na youtube).
Oprócz treści internetowych na content składa się też zawartość materiałów graficznych, gazetek, ulotek, katalogów i książek dystrybuowanych poza Internetem w tradycyjnej formie. Dobra treść – skuteczny marketing Jak sprawić by content marketing rzeczywiście przynosił profity i z jednej strony służył pozyskaniu nowych klientów, a z drugiej – pomagał w budowaniu i utrzymaniu silnych więzi z klientami? Zadanie nie jest łatwe, bo treść, która działa na odbiorcę, musi go angażować, odpowiadać na jego pytania, dostarczać mu potrzebnych informacji, uczyć i / lub bawić. Jedynie klient, którego oczekiwania i potrzeby zostaną zaspokojone będzie usatysfakcjonowany. Satysfakcja klienta ma bezpośrednie przełożenie i na wizerunek i na dochody firmy. W tym kontekście najlepszym rozwiązaniem jest powierzenie całości lub przynajmniej strategicznej części działań związanych z marketingiem treści fachowcom, którzy stale obserwują internetowe i marketingowe trendy, a przede wszystkim dysponują wiedzą i doświadczeniem niezbędnym do umiejętnego budowania trwałych relacji z klientami, czyli adresatami treści tworzonych na potrzeby content marketingu.
Pozdrawiam,
Przemysław Mrożek
e-Partner Marketingowy
tel. 883 100 260