Content marketing – co to takiego i dlaczego zyskuje na znaczeniu?

Content marketing jest marketingiem treści, rodzajem działań marketingowych skupiających się na dostarczaniu odbiorcom, czyli potencjalnym klientom, takich treści, które odpowiadają na ich pytania, dostarczają niezbędnych informacji, wpisują się w ich zainteresowania. W czasach, w których działania SEO polegające przede wszystkim na zdobywaniu linków (bez względu na ich jakość) stały się nie tylko nieefektywne, ale grożą wręcz usunięciem z wyników wyszukiwania, marketing treści zyskał ogromne znaczenie. To on ma dziś przyszłość, zawsze ją miał – nie bez powodu już ładnych kilka lat temu ukuto stwierdzenie “content is king”.

Zawartość serwisów internetowych od początku istnienia Internetu miała ogromne przełożenie na trwałość relacji z klientami i pozyskiwanie nowych klientów. Narzędzia marketingowe Tajemniczy content nie jest niczym innym niż wszystkimi treściami pojawiającymi się w Internecie i poza nim. Tworzą go zarówno treści tekstowe, czyli wszelkiego rodzaju artykuły, jak i grafiki, podcasty, nagrania video (publikacje np. na youtube).

Oprócz treści internetowych na content składa się też zawartość materiałów graficznych, gazetek, ulotek, katalogów i książek dystrybuowanych poza Internetem w tradycyjnej formie. Dobra treść – skuteczny marketing Jak sprawić by content marketing rzeczywiście przynosił profity i z jednej strony służył pozyskaniu nowych klientów, a z drugiej – pomagał w budowaniu i utrzymaniu silnych więzi z klientami? Zadanie nie jest łatwe, bo treść, która działa na odbiorcę, musi go angażować, odpowiadać na jego pytania, dostarczać mu potrzebnych informacji, uczyć i / lub bawić. Jedynie klient, którego oczekiwania i potrzeby zostaną zaspokojone będzie usatysfakcjonowany. Satysfakcja klienta ma bezpośrednie przełożenie i na wizerunek i na dochody firmy. W tym kontekście najlepszym rozwiązaniem jest powierzenie całości lub przynajmniej strategicznej części działań związanych z marketingiem treści fachowcom, którzy stale obserwują internetowe i marketingowe trendy, a przede wszystkim dysponują wiedzą i doświadczeniem niezbędnym do umiejętnego budowania trwałych relacji z klientami, czyli adresatami treści tworzonych na potrzeby content marketingu.

Pozdrawiam,
Przemysław Mrożek
e-Partner Marketingowy

tel. 883 100 260