Czym jest Real Time Bidding?

Od zawsze problemem wszelkiego typu reklamy, a więc całego sektora marketingu i promocji było to, w jaki sposób efektywnie promować produkty czy usługi. W tradycyjnym bowiem modelu, komunikat reklamowy chcąc nie chcąc, trafia do szerokiego grona odbiorców, którzy w ogóle nie są nim zainteresowani. W prasie, telewizji czy radiu, reklama bywa więc kosztowna, ponieważ wymaga dużego nakładu – liczy się ilość, i systematyczność przekazu informacji i dopiero to daje pewną gwarancję, iż zaingerowany klient pozna naszą ofertę.

Internet jednak zmienia rzeczywistość reklamy. Zmienia ją w sposób dynamiczny i kompletny, powodując, że metody i narzędzia marketingowe przechodzą kompleksową przebudowę. Nieustannie pojawiają się nowe i lepsze kanały sposoby przekazu informacji reklamowej, które też stają się coraz bardziej efektywne.

Jednym z takich innowacyjnych, a jednocześnie niesłychanie skutecznych sposób reklamy w internecie jest RTB, czyli dosłownie handel powierzchnią reklamową na danej stronie w czasie rzeczywistym.

Czym jest Real Time Bidding?

Oto kilka podstawowych informacji o tym systemie zakupu wyświetleń reklamowych.

RTB, w przeciwieństwie do CTB (Cost Per Mille), to model zakupu wyświetleń reklamowych na stronie internetowej, który nie polega na wykupieniu konkretnej, masowej ilości takich wyświetleń, które pojawią się przypadkowo i niekontrolowanie na stronie, a sposób na efektywne dedykowanie wyświetlenia właściwemu odbiorcy.

Korzystając z platform SSP, osoby zainteresowane zamieszczeniem reklamy, w imieniu których w systemie występują platformy DSP, licytują cenę danego wyświetlenia w czasie rzeczywistym, to znaczy wtedy, kiedy interesujący ich użytkownik pojawi się na stronie.

Od momentu komunikatu o tym, że dany użytkownik pojawił się na stronie, który platformom DSP przekazują platformy SSP rozpoczyna się licytacja, wartość której w dużej mierze wyznaczają też informacje uzyskane z hurtowni danych, wiedzących o użytkownikach internetu wszystko.

Biorące w licytacji udział platformy DSP składają w imieniu swoich klientów oferty i wygrywa ta, której oferta była najwyższa. A wszystko to w czasie ok. 100 milisekund, czyli zanim ktokolwiek z nas zdąży mrugnąć okiem.

Jakie to proste 😉

Pozdrawiam,
Przemysław Mrożek
e-Partner Marketingowy

tel. 883 100 260